영어찬송쓰기

Just a Few More Days (잠시 세상에 내가 살면서) 찬송가 492장 영어 가사

Johnangel 2023. 8. 22. 08:39

Just a Few More Days (잠시 세상에 내가 살면서) 찬송가 492장 영어 가사

1. Just a few more days to be filled with praise,

잠시 세상에 내가 살면서
And to tell the old, old story    
항상 찬송 부르다가
Then, when twilight falls, and my Savior calls,    
날이 저물어 오라 하시면
I shall go to Him in glory.    
영광 중에 나아가리

 

(Refrain) I'll ex-change my cross for a starry crown,    
(후렴) 열린 천국문 내가 들어 가
Where the gates swing outward never,    
세상 짐을 내려놓고
At his feet I'll lay ev'ry bur-den down,    
빛난 면류관 받아쓰고서
And with Jesus reign forever.    
주와 함께 다스리리
   
2. Just a few more years with their toil and tears,

눈물 골짜기 더듬으면서
And the journey will be ended    
나의 갈 길 다간 후에
Then I'll be with Him, where the tide of time    
주의 품 안에 내가 안기어
With eternity is blended.    
영원토록 살리로다
   
3. Tho' the hills be steep and the valleys deep,

나의 가는 길 멀고 험하며
With no flow'rs my way adorning    
산은 높고 골은 깊어
Tho' the night be lone and my rest a stone,   
곤한 나의 몸 쉴 곳 없어도
Joy awaits me in the morning.    
복된 날이 밝아 오리
   
4. What a joy 'twill be when I wake to see

한숨 가시고 죽음 없는 날
Him for whom my heart is burning!    
사모하며 기다리니
Nevermore to sigh, nevermore to die,    
내가 그리던 주를 뵈올 때
For that day my heart is yearning.    
나의 기쁨 넘치리라